32-310 Jaroszowiec, ul. Kolejowa 18, tel. 32 6457097
Select menu item

“POZNAJ POLSKĘ” -UCZNIOWIE KLAS IV-VIII W STOLICY

“POZNAJ POLSKĘ” -UCZNIOWIE KLAS IV-VIII         W STOLICY

Naszą dwudniową wycieczkę w ramach programu ” Poznaj Polskę” rozpoczęliśmy 1 grudnia od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie z przejęciem oglądaliśmy obraz zrujnowanej Warszawy oraz poznaliśmy warunki, w jakich żyli powstańcy.

Grudniowa pogoda nie przeszkodziła nam w spacerze po Łazienkach Królewskich, zwiedzeniu Starej Pomarańczarni z Teatrem Stanisławowskim i Galerią Rzeźby. Podziwialiśmy Pałac na Wyspie, a także między innymi Biały Dom, Świątynię Sybilli, Fundamenty Oranżerii Gotyckiej, Belweder czy pomnik Fryderyka Chopina.

Jednak Warszawa to nie tylko historyczna architektura, z roku na rok przybywa w centrum stolicy wieżowców, biurowców i hoteli. O tym jak nowoczesna jest Warszawa przekonaliśmy się w Centrum Nauki Kopernik, które stanowi prawdziwy raj dla miłośników nauki, eksperymentów i zabawy.

Drugi dzień przywitał nas piękną słoneczną pogodą. Rano udaliśmy się do barokowej perełki Warszawy. Pałac i ogród Wilanowa zachował po dziś dzień niemal niezmienioną formę olśniewając nas swoją magią. Obecnie otoczenie pałacu jest przekształcone na Królewski Ogród Światła.

Wiedzę historyczną utrwalaliśmy także oglądając komnaty Zamku Królewskiego, który został doszczętnie zniszczony w 1944 roku, a następnie odbudowany w latach 1971-1984. Na naszej trasie spotkaliśmy prawdziwe symbole Warszawy: Kolumnę Zygmunta, archikatedrę św. Jana, Warszawską Syrenkę, a także Rynek Starego Miasta. Przechadzaliśmy się malowniczymi uliczkami oglądając mury miejskie oraz Barbakan. W drodze do PKiN mogliśmy podziwiać Pałac Prezydencki z pomnikiem księcia Józefa Poniatowskiego, a także zatrzymać się przy Grobie Nieznanego Żołnierza i odnaleźć na arkadowym fragmencie Pałacu Saskiego tablicę z napisem „Krzywopłoty” – miejscem bitwy stoczonej w 1914 roku na terenie naszej Małej Ojczyzny.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Pałac Kultury i Nauki. Uczniowie zobaczyli zapierającą dech w piersiach panoramę Warszawy z tarasu widokowego na XXX piętrze budynku.

Wspólny wyjazd stał się okazją do integracji, ale przede wszystkim poznania najważniejszych zabytków stolicy. Wycieczka została zrealizowana w ramach projektu: „Poznaj Polskę”. Opiekę nad uczniami sprawowali p. Marzanna Waśniowska, p. Marcelina Kamionka, p. Paulina Wołowicz i p. Piotr Głąbek.

W ramach programu ” Poznaj Polskę ” otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 10.000 zl.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.