Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Jaroszowcu
Innowacja pedagogiczna
TYTUŁ INNOWACJI:
“Sing Along”
RODZAJ INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:
METODYCZNO-PROGRAMOWA
Autor: MARCELINA KAMIONKA
TYTYŁ INNOWACJI
“Sing Along”
AUTOR INNOWACJI
RODZAJ INNOWACJI
metodyczno-programowa
DATA WPROWADZENIA innowacji
wrzesień 2023
DATA ZAKOŃCZENIA INNOWACJI
czerwiec 2024
ZAKRES INNOWACJI, KOGO DOTYCZY
Innowacja pt. “Sing Along” będzie realizowana przez uczniów klasy V Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Jaroszowcu jako część zajęć dydaktycznych nie zwiększając tym samym kosztów jej realizacji. Innowacja jest uzupełnieniem „Programu nauczania języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego w klasach IV – VIII szkoły podstawowej”, którego autorkami są: Katarzyna Niedźwiedź Jolanta Sochaczewska-Kuleta Dorota Wosińska.
NOWATORSKI CHARAKTER
Innowacja ma na celu rozwinięcie u uczniów umiejętności rozumienia ze słuchu poprzez pracę z autentycznymi tekstami piosenek. Lekcje te pozwolą spojrzeć na naukę języka angielskiego z innej perspektywy i oderwać się od schematu tradycyjnych zajęć. Tematyka utworów będzie związana z przyjaźnią, miłością czy dążeniem do realizacji swoich pasji.
Zaplanowałam ćwiczenia indywidualne, w parach oraz w grupach, które będą miały na celu zmotywowanie uczniów do poznawania żywego języka.
UZASADNIENIE, POWÓD OPRACOWANIA
Innowacja “Sing Along” jest moją odpowiedzią na potrzeby oraz zainteresowania uczniów. Słuchanie muzyki, w tym piosenek anglojęzycznych jest na dzieci i nastolatków jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu. Korzystając z różnorodnych aplikacji słuchają, śledzą teksty piosenek, a także próbują je samodzielnie śpiewać. Materiał, który zostanie opracowany na zajęciach będzie mógł z przyjemnością być wykorzystywany poza klasą w codziennym życiu.
PROCEDURA WDRAŻANIA INNOWACJI
Innowacja jest uzupełnieniem „Programu nauczania języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego w klasach IV – VIII szkoły podstawowej” i będzie realizowana podczas zajęć języka angielskiego w klasie V.
Podczas realizacji innowacji nacisk będzie kładziony na następujące aspekty:
– rozwijanie umiejętności językowych, w szczególności rozumienia ze słuchu,
– wzbogacanie słownictwa,
– dostrzeganie różnic pomiędzy językiem formalnym i potocznym
– wykorzystanie na zajęciach narzędzi TIK oraz zachęcanie uczniów do korzystania z nich w procesie samodzielnego uczenia się.
SPODZIEWANE EFEKTY
Dla szkoły:
- Wzbogacenie tradycyjnych metod nauczania.
- Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły.
Dla uczniów:
- Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz zapamiętywania słownictwa.
- Wykorzystywanie TIK w procesie kształcenia oraz samokształcenia.
- Zachęcanie do wykorzystywania języka angielskiego nie tylko w środowisku klasowym.
- Budowanie solidnych fundamentów dla dalszej edukacji językowej.
EWALUACJA
BIEŻĄCA
– obserwacja i analiza aktywności i pracy uczniów
– rozmowy z uczniami
KOŃCOWA
– ankieta przeprowadzona wśród uczestników
– sprawozdanie z przeprowadzonej innowacji