32-310 Jaroszowiec, ul. Kolejowa 18, tel. 32 6457097
Select menu item

KALIGRAFICZNE ZMAGANIA

KALIGRAFICZNE ZMAGANIA

Na 26 listopada czekali wszyscy miłośnicy kaligrafii w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Jaroszowcu. W tym dniu bowiem o godzinie 8:00 rozpoczął się szkolny etap V Ogólnopolskiego Konkursu Kaligraficznego im. Janusza Korzeniowskiego. Jak się okazało, wśród naszych uczniów nie brakuje tych, którzy potrafią pochylić się nad czystą kartką papieru i, troszcząc się o właściwe rozplanowanie tekstu, cierpliwie kreślić każdą literę przy wykorzystaniu tradycyjnego pióra lub specjalnych pisaków kaligraficznych.

W sumie aż 22 uczniów przystąpiło do zadania polegającego na pięknym przepisaniu tekstu: W każdej chwili liczy się to, kim jesteśmy i co robimy, a nie to, kim planujemy być i co planujemy robić. J.R.R. Tolkien, Listy oraz ozdobieniu go iluminacjami, inicjałem lub bordiurą.

Jury w składzie: p. I. Boruń oraz p. M. Waśniowska przy ocenie brało pod uwagę:

  • staranność i oryginalność elementów graficznych (5pkt),
  • płynność pisma i estetykę połączeń literowych (5pkt),
  • kompozycję pracy (5pkt),
  • poprawność ortograficzną i interpunkcyjną (5pkt),
  • oryginalność ujęcia tematu (5pkt).

Gratulujemy uczniom, którzy otrzymali 80% punktów możliwych do zdobycia. To oni zostali zakwalifikowani do etapu wojewódzkiego i już w lutym będą zmagać się z kolejnym zadaniem konkursowym. Oto lista zwycięzców etapu szkolnego:

Klasy IV-VI

Emilia Drożyńska

Natalia Pokwap

Agata Wiśniewska

Klasy VII-VIII

Kinga Januszek

 Karolina Przewłoka

 Kinga Pacia

 Gabriela Brąblik

Gratulacje składamy też pozostałym uczestnikom, których prace są dowodem bardzo dobrego przygotowania do konkursu. Ich zainteresowanie trudną sztuką kaligrafii na pewno przełoży się na sukces w przyszłym roku.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status