32-310 Jaroszowiec, ul. Kolejowa 18, tel. 32 6457097
Select menu item

SKRZYNKA ZAUFANIA

SKRZYNKA ZAUFANIA

W naszej szkole rozpoczyna działalność SKRZYNKA ZAUFANIA.

Dzięki niej uczniowie mają możliwość podzielić się informacjami o swoich problemach, naszej szkoły, swojej klasy czy też swoich  rówieśników, o których dorośli często nie mają pojęcia. W ten sposób dajemy uczniom szansę udzielenia pomocy wielu osobom, które  doznają krzywdy, a które nie potrafią lub nie wiedzą, do kogo zwrócić się po pomoc. Dzięki wrzucanym wiadomościom, możliwe będzie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, aby zapewnić Uczniom niezbędną pomoc i wsparcie.

Za pośrednictwem SKRZYNKI ZAUFANIA każdy uczeń może zgłaszać sformułowane pisemnie wnioski, uwagi i propozycje. Osobami odpowiedzialnymi za funkcjonowanie skrzynki są pedagog i psycholog szkolny. Skrzynka będzie opróżniana w każdy piątek, a w ciągu następnego tygodnia panie zajmą się rozwiązywaniem spraw.

Skrzynka znajduje się na drzwiach gabinetu pedagoga i psychologa szkolnego.

Funkcjonowanie skrzynki zakłada współpracę specjalistów i nauczycieli zatrudnionych w szkole oraz współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami.

Skrzynka stwarza nam szansę na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła  nauce i prawidłowemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Ponadto inicjatywność uczniów można wykorzystać w sposób korzystny dla rozwoju każdego ucznia i szkoły.

Dzięki skrzynce zaufania uczniowie mogą otrzymać pomoc ze strony dyrekcji szkoły, mediatora, mediatorów rówieśniczych, nauczycieli, wychowawców, pedagoga i psychologa, w zależności od rodzaju zgłoszonej sprawy.

Pisząc uczniowie podają imię i klasę (co ułatwia sformułowanie porady i przyspiesza odpowiedni sposób komunikacji i postępowania ).

Zapewniamy dyskrecję!!!

Drodzy Uczniowie!

Z inicjatywy pedagoga i psychologa szkolnego w szkole zaczyna funkcjonować skrzynka zaufania, do której możecie wrzucać swoje uwagi o tym, co dzieje się w szkole,  o problemach, jakie są dla Was  ważne lub trudne. Ta skrzynka to szansa na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła nauce i prawidłowemu rozwojowi każdego z Was. Dzięki Waszym wiadomościom i sygnałom przesyłanym do skrzynki możliwe będzie reagowanie przez nas „dorosłych” w sytuacjach kryzysowych, by zapewnić Wam niezbędną pomoc i wsparcie.

Dużym ułatwieniem będzie podanie imienia i klasy, w której konieczna jest nasza pomoc, aby szybko i skutecznie działać i docierać do osób potrzebujących.

Dzięki „skrzynce zaufania” możecie otrzymać pomoc ze strony dyrekcji szkoły, pedagoga, psychologa, mediatora, mediatorów rówieśniczych, nauczycieli, wychowawców, a także innych osób lub instytucji zajmujących się udzielaniem pomocy osobom potrzebującym!

Drodzy Uczniowie piszcie:

•  jeśli obawiacie się konkretnych zdarzeń lub uczniów,

•  jeśli któremuś z Waszych kolegów lub koleżanek dzieje się krzywda,

•  jeśli macie problem, który można rozwiązać bez Waszego udziału,

•  jeśli byliście świadkami czynów niezgodnych z prawem,  a obawiacie się o tym zawiadomić osobiście,

• w każdym innym przypadku, kiedy czujecie, że powinniście zareagować lub potrzebujecie pomocy,

Za pomocą skrzynki zaufania możecie również:

• wyrazić podziękowanie i inne ciepłe słowa członkom społeczności szkolnej,

• podzielić się spostrzeżeniami i uwagami dotyczącymi spraw szkolnych,

• zgłaszać pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły i działalności szkolnych organizacji lub jeżeli chcielibyście, aby pedagog/psycholog lub wychowawca przeprowadził z Wami zajęcia na jakiś temat,

Nie przechodźcie obojętnie wobec tego, co dzieje się wokół Was!

ZASADY KORZYSTANIA ZE SKRZYNKI ZAUFANIA

1. Pisz czytelnie i podpisuj swój list – przynajmniej imię i klasa (to ułatwi nam sformułowanie porady bądź rozwiązanie problemu).

2. Nie używaj brzydkich słów, nie obrażaj.

3. Nie traktuj korespondencji jako żartu lub formy obmowy kogoś.

4. Nikt nie będzie Cię oceniać. Jesteś ważna/y niezależnie od tego, w jakiej sprawie napiszesz.

5. Postaramy się pomóc Ci w problemie i Cię wesprzeć.

6. Pomoc, jaką zorganizujemy, zależy od rodzaju zgłoszonej sprawy. Może być to m. in.:

a. indywidualna rozmowa ze specjalistą, np. pedagogiem, psychologiem,

b. współpraca dyrekcji, nauczycieli (m. in. wychowawców, opiekunów organizacji szkolnych), rodziców  i uczniów w celu rozwiązania danego problemu,

c. mediacje (w tym rówieśnicze).   

7. Nie ma problemów ważnych i nieważnych – pisz w każdej sprawie, która jest dla Ciebie trudna.

Dla nas najważniejsza jest bezpośrednia rozmowa z Tobą.  Jeżeli jednak potrzebujesz odpowiedzi na Twój list- bardzo prosimy o zostawienie maila, a my na niego odpowiemy.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status