12 października 2024 r. uczniowie naszej szkoły wyjechali na wycieczkę edukacyjną do Rudnik k. Częstochowy, zorganizowaną w ramach projektu “Młodzi Ekolodzy na tropie” finansowanego przez Fundację Cemex „Budujemy Przyszłość” .
Plan wycieczki uwzględniał elementy z zakresu doradztwa zawodowego oraz nauk przyrodniczych. Pierwszym punktem była wizyta w Cementowni, gdzie w dużej sali konferencyjnej uczniowie i opiekunowie – pani Violetta Auguścik oraz pani Marcelina Kamionka przeszli krótki instruktaż BHP przed wycieczką po zakładzie. Po otrzymaniu sprzętu ochronnego wszyscy wyruszyli z panem Arturem Suligą – inżynierem procesu- do poszczególnych części fabryki dowiadując się wielu ciekawostek na temat produkcji cementu. Po zwiedzeniu zakładu uczniowie zostali zaproszeni na ciepłą herbatę, napoje i przekąski.
Następnie cała grupa przejechała autokarem na znajdującą się nieopodal Lipówkę – nieczynny kamieniołom, na terenie którego odbyła się skrupulatnie przygotowana gra terenowa. Nasi uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy, otrzymali mapy z naniesionymi punktami i zadaniami z zakresu biologii i geografii. Uczniowie pod czujnym okiem opiekunów rozwiązywali niełatwe zadania, które po zsumowaniu wpisanych danych, a następnie odpowiednich obliczeniach ukazały trzycyfrowy kod do skrzyni skarbów. Każda z grup niemal bezbłędnie uporała się z zadaniami, dlatego każdy z uczestników otrzymał nagrodę. Ponadto autorki gry – pani Anna Wyrzychowska i pani Monika Bogdanowicz przygotowały wiele innych atrakcji odbywających się na świeżym powietrzu.
Przed powrotem do domu uczniowie z wielkim apetytem zjedli przepyszną pizzę i pełni wrażeń wrócili do domów.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy je zgodnie z Polityką Plików Cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.